New PDF release: Historia antigua de Roma. Libros VII-IX

By de Halicarnaso Dionisio

ISBN-10: 8424913779

ISBN-13: 9788424913779

Show description

Read or Download Historia antigua de Roma. Libros VII-IX PDF

Similar south america books

Lonely Planet Chile & Easter Island (8th Edition) - download pdf or read online

Retail Quality

Scramble up snow-covered boulders for an unbeatable view of the hovering Torres del Paine

Wander within the footsteps of poet Pablo Neruda in Santiago's leafy Barrio Bellavista

Shiver as sunrise breaks during the translucent vapors of the world's optimum geyser field

Tear right into a bowl of curanto, Chiloe's hearty seafood stew

In This Guide:

Five authors, 194 days of in-country research

Expanded assurance of Patagonia together with new experience concepts

Read e-book online Andean Expressions: Art and Archaeology of the Recuay PDF

Flourishing from A. D. 1 to seven-hundred, the Recuay inhabited lands in northern Peru slightly under the implementing glaciers of the top mountain chain within the tropics. Thriving on an financial system of high-altitude vegetation and camelid herding, they left at the back of finely made works of art and grand palatial structures with an unheard of aesthetic and a excessive measure of technical sophistication.

Get The Getty Murúa : essays on the making of Martín de Murúa’s PDF

Here's a set of essays on Historia basic del Piru that debate not just the manuscript's actual components--quires and watermarks, scripts and pigments--but additionally its relation to different Andean manuscripts, Inca textiles, ecu pics, and Spanish resources and ebook techniques. The sum is an strangely targeted and interdisciplinary research of the construction and destiny of a ancient and inventive treasure.

Additional info for Historia antigua de Roma. Libros VII-IX

Sample text

32 Véase VI 1, 1. 34 HISTORIA ANTIGUA DE ROMA teros y del interior; por otra, los que acostumbraban a re­ correr los mercados acudieron de todas partes, y de ellos la ciudad compró un cargamento con dinero público y después lo guardó. Los embajadores enviados con anterio­ ridad a Sicilia, Geganio y Valerio, también llegaron enton­ ces con numerosas naves de carga, en las que traían cin­ cuenta mil medimnos33 sicilianos de grano, la mitad de los cuales la habían comprado a un precio muy bajo, y el resto lo había enviado como regalo el tirano, que lo ha­ bía hecho transportar a expensas propias.

Los embajadores enviados con anterio­ ridad a Sicilia, Geganio y Valerio, también llegaron enton­ ces con numerosas naves de carga, en las que traían cin­ cuenta mil medimnos33 sicilianos de grano, la mitad de los cuales la habían comprado a un precio muy bajo, y el resto lo había enviado como regalo el tirano, que lo ha­ bía hecho transportar a expensas propias. Cuando se anun­ ció a la población la llegada, desde Sicilia, de las naves con grano, los patricios deliberaron largamente sobre su utilización.

Al día siguiente el Senado se presentó en el edificio senatorial. Los cónsules, después de explicarle lo que habían convenido, llamaron a los tribunos y les invitaron a hablar sobre aquellas cuestiones por las que habían venido. Decio, el que había accedido a que se 56 HISTORIA ANTIGUA DE ROMA hiciera el decreto preliminar, se adelantó y habló de la si­ guiente manera: «Senadores, no se nos escapa lo que va a suceder, a saber, que seremos acusaPalabras d o s a n te e j p u e b io por venir ante vosode Decio tros y será nuestro acusador, por motivo del decreto preliminar, un hombre que tie­ ne el mismo poder que nosotros, el cual opinaba que no debíamos pediros lo que la ley nos concede, ni recibir co­ mo unfavor lo que es un derecho.

Download PDF sample

Historia antigua de Roma. Libros VII-IX by de Halicarnaso Dionisio


by Kenneth
4.3

Rated 4.89 of 5 – based on 25 votes